Çarşamba Ali Fuat
Başgil Anadolu Lisesi tarafından yayınlanmaya başlayan "arkesanat"
dergisinin üçüncü sayısı çıktı. İlk sayısında amacını ve nedenini "Neden arkesanat? Çünkü sormanın ilk hallerinden biri olan arke problemine
atıfta bulunduk. Her bir cümlemiz, varlığımız ve ne idiğimize dokunsun ve
onlardan neşet eden çözüm yolları oluşsun istedik. Nedir arkesanat ?
“arkesanat”, Çarşamba Ali Fuat Başgil Anadolu Lisesi kaynaklı, Çarşamba menşeli,
derdi Türkiye, derdi dünya, derdi “iyi bir şey yapmak” olan bir yayındır. Cümlelerimiz
-bir katre olsun- hayatınıza değer katsın isteriz. Kattığımız değer ile
ölçüleceğimizin bilincindeyiz." diyerek ortaya koyan "arkesanat"
üçüncü sayısıyla raflardaki yerini aldı.
Okul menşeli bir dergi olmakla
beraber etki alanını tüm Türkiye olarak belirleyen ve devamlılığı da esas tutan
derginin ilk sayısında yayın ekibinde karşımıza çıkan iki öğretmenden biri ve
dört öğrencinin dördü de artık o okulda değil. Fakat aynı simaları yine bu sayıda
da karşımızda buluyoruz. Okullarda genelde bir heyecanla başlayan ve birkaç
istekli ve idealist öğretmenin sırtında giden fakat sonradan o öğretmenlerin
tayini veya çeşitli sebeplerle akim kalan okullardaki dergiciliğin
"arkesanat"ın da başına gelmemesini diliyoruz. Okulun Felsefe
öğretmeni olan ve aynı zamanda derginin Genel Yayın Yönetmenliği'ni üstlenen
Ömer Vural hocamın dergi konusundaki istekliliği ve azminin
"arkesanat"ın başına böyle bir şey gelmeyecektir ümidini bizde
artırdığını söyleyebilirim. Samsun kamuoyunun Çarşamba'da düzenlenen kitap
fuarlarının organizesinde görev alan en önemli kişilerden biri olarak da
tanıdığı Ömer Vural hoca Türkiye çapında yayın yapan çeşitli dergilerde ve
"arkesanat"ta şiirleri yayınlanan bir şair ve derginin felsefe
bölümünün de mesulü.
Edebiyat, kültür, sanat alt spotuyla
okuyucu karşısına çıkan "arkesanat" içerik olarak da zengin. Çarşamba
özelinde tüm Samsun ve Türkiye'nin kültürel birikimine çok ciddi bir katkı
sunacağından emin olduğum derginin muhtevası çok renkli. İçerisinde şiir,
hikaye, deneme tarzı yazılar olduğu gibi özelde yerele ama genelde umuma hitap
eden dosya konularının yanı sıra sinema yazıları, film eleştirileri, felsefe
bölümü ve kelime bölümleri derginin muhtevasına değişik bir hava katıyor.
İkinci ve üçüncü sayılarında birer
dosya ile karşımıza çıkan derginin belirlediği konular hem yerele hem de ülke
geneline hitap eder cinsten. Acizane şahsımın da bir yazısının yer aldığı
ikinci sayıdaki dosya konusunu "Çarşamba'yı Sel Aldı" olarak belirleyen
derginin bu sayısındaki dosya konusu Çarşamba'nın önemli değerlerinden
"Ord. Prof. Dr. Ali Fuad Başgil"
Dosya konularının yanı sıra
birbirinden bağımsız ve farklı konulardaki yazı ve şiirlerin serpiştirildiği
dergi gerçekten okuyanın elinden bırakamayacağı ve merakla okuyacağı cinsten.
İlk sayısından itibaren Sadık Yalsızuçanlar, Mustafa Ruhi Şirin, Bilal Sami
Gökdemir, Sıddık Akbayır, Selvigül Kandoğmuş Şahin, Kaan Murat Yanık gibi
tanınan isimlerin yazı, şiir ve denemeleri dergide yer aldı. Dergiyi Samsun'un
yanı sıra İstanbul, Ankara, Amasya, Konya, İzmir, Kayseri, Bursa, Mardin gibi
bazı şehirlerde de bulmak mümkün.
Derginin bu son sayısı olan üçüncü
sayısında dosya konusu olan "Ord. Prof. Dr. Ali Fuad Başgil"le ilgili
Prof.Dr.Mustafa Kara'nın Vefatının
50. Yılında Ali Fuat Başgil,
Doç.Dr.Mustafa Said Kurşunoğlu'nun Ali Fuad Başgil ve Siyasi
Mücadelesi, Emrullah Kılıç'ın Materyalizm
Karşısında Ali Fuad Başgil ve
Yasemin Kahraman'ın Ali Fuad Başgil Sempozyumu'ndan Kesitler yazılarının yanı sıra Sadık Yalsızuçanlar'ın Semazen
Dönerci, Mustafa Aydoğan'ın
Başka, Ebru Akkuş'un
Çaresizlik Denizindeki Can Halatı,
Orhan Aydoğdu'nun Âlem-i Misal, Güçer Kafa'nın Rabia, Yılmaz Türker Demirbaş'ın
Şehir ve Nun, Hüseyin Ak'ın
Bir Nazar Kıl ki Serinleyim / Sevineyim, İsmail Delihasan'ın Kendilik Nedir?, Cahid Efgan Akgül'ün Hoşçakal
Balıkları, Halime Yıldız'ın
Kırık Kanatlar, Mustafa
Karaosmanoğlu'nun Sayılar,
Ahmet Sezgin'in Aşk Medeniyetine Yolculuk, Vahdettin Baran'ın Karanlığa Serenat, Fatih Duman'ın Bir Fotoğrafım
Olsa Yalnızca Siyah ve Beyaz, Kübra
Abukan'ın Bahar Esintisi,
Hüseyin Doğan'ın Ölme Çiçeği, Ömer Vural'ın İyioyuncu, Ebru Akkuş'un İlhami Çiçek Üzerine Söylenenler / Adnan İpekdal'ın Aksâ
Mersiyesi, Ömer Vural'ın
Yaşama Sanrısı, Servet Küçükkerniç'in
Bir Ayrılık Bir Yoksulluk Bir Ölüm,
Sıddık Akbayır'ın Biz Mevlâna'dan Ne Anlarız?, Mehmet Alp Güven'in Zanaattan
Sanata Sepetteki Mısralar, Adem
Tokur'un Al Pacino : Ferrari Süren Kör, Harun Apaydın'ın Türk Sinemasında Samimiyetin Yönetmeni : Çağan
Irmak, Mehmet Kemiksiz'in
Bir Orkestra Şefi : Kaymakam Günalp Varol, İsmail Irmacık'ın Film Üzerinden Yaratıcı Okumalar, Hasan Baylan'ın Şair Yürekli
Bahadırlar ve Ömer Vural'ın
Görecilik Üzerine adlı eselerini
okumak mümkün.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder